پیام شماره 31 (چهارشنبه 30 شهریورماه 1401)

به نام خداوند بخشنده و مهربان


پیام شماره 31 (چهارشنبه 30 شهریورماه 1401)


1- سلام ، بالاخره نتایج کنکور منتشر شد. به همه ی قبول شدگان تبریک می گویم. آن هایی هم که قبول نشده اند به راحتی می توانند مجدداٌ در سال بعد با آمادگی کافی در کنکور شرکت کنند و ان شاء الله در بهترین رشته ها قبول شوند.
2- بخش پاسخگویی به سوالات این سایت، فقط تا روز یکشنبه ی آینده سوم مهرماه فعال خواهد بود.
3- پیام شماره 32 که آخرین پیام من در ارتباط با سال تحصیلی 1401-1400 است ان شاء الله روز یکشنبه 3 مهرماه 1401 بعد از ساعت 9 بعدازظهر منتشر خواهد شد.
4- بخش پاسخگویی به سوالات این سایت بعد از سوم مهرماه ان شاء الله مجدداً در اول اردیبهشت ماه 1402 فعال خواهد شد و آمادگی پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان را خواهد داشت.
5- برای همگی شما آرزوی موفقیت دارم و از شما بابت همراهی با من سپاسگزارم.

 

پاسخ به سوالات

 

سوال شماره 1 : آقای موحد نژاد ، سلام . وقتتون بخیر.
من یکی از دانش‌آموزان شما تو مدرسه ابوعلی سینا هستم و اگر یادتون باشه ، چند وقت پیش تو سایت پیام گذاشته بودم .
من الان ترم ۷ هستم و می‌خوام کنکور ارشد بدم . می‌خواستم ازتون برای کنکور و انتخاب گرایش برای ارشد کمک بگیرم .
می‌تونم حضوری با شما جلسه داشته باشم ؟
ممنون از توجه شما .
جواب : سلام فعلاً فرصت ملاقات حضوری را ندارم اما می توانید در همین سایت (تا قبل از غیر فعال شدن آن در تاریخ سوم مهرماه) از من سوالات خود را بپرسید.
سوال شماره 2 : سلام مجدد. خیلی متشکرم ازتون نظر لطفتونه. این شماره منه......................................
خیلی خوشحال میشم از تجربتون استفاده کنم
جواب : چشم، بزودی با شما تماس می گیرم.
سوال شماره 3 : سلام استاد وقتتون بخیر امیدوارم که حالتون خوب باشه.
برای بازار کار تو ایران و مهاجرت کدوم از این رشته ها به ترتیب بهترن و شما پیشنهاد میکنین:
روزانه مهندسی شیلات ساری
مهندسی پزشکی تهران شرق
گردشگری تهران غرب
گردشگری علوم تحقیقات
صنایع غذایی علوم پزشکی‌تهران
جواب : تمام رشته هایی که اعلام کرده اید در صورت توانمندی اجتماعی شما از قبیل داشتن اطلاعات شغلی و تجاری در رشته، روابط عمومی خوب ، پشتکار و تلاش رشته های بسیار خوبی هستند. اما اگر فقط به فکر استخدام در یک سازمان و یا شرکت باشید، رشته ی مهندسی پزشکی را توصیه می کنم. وگرنه در صورتی که خود شما بتوانید بیزینسی را ره اندازی نمایید تمامی این رشته ها خوبند.
اما برای مهاجرت از بین این رشته ها باز هم مهندسی پزشکی ارجح است. اما اگر به گردشگری علاقه داشته باشید خودش نوعی مهاجرت فعال و نصف و نیمه است.
سوال شماره 4: سلام وقتتون به خیر
جوابا اومده و من بین روانشناسی و علوم تغذیه نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم. بعضیا میگن علوم تغذیه برو و بعضیا میگن روانشناسی خیلی بهتره و تا ۱۰سال دیگ بازار کارش هم بهتر از الان میشه. ممنون میشم که توی این زمینه راهنمایی م کنید. ممنون
جواب : هر دوی این رشته ها آینده ی خوبی دارند. رشته ای را انتخاب کن که علاقه ی بیشتری به آن داری.
سوال شماره 5 : سلام. خسته نباشید.
جوابا اومده و من پرستاری پردیس قزوین و علوم تغذیه آزاد آوردم و پارسال هم روانشناسی ازاد قبول شدم که مرخصی گرفته بودم. و من از هرکسی میپرسم که کدوم رو برم
جواب : خوشبختانه هر سه رشته بسیار خوب هستند. رشته ای را انتخاب کنید که به آن علاقه ی بیشتری دارید. پرستاری امنیت شغلی بیشتری دارد و شما را به راحتی به یک زندگی تقریباٌ متوسط و آرام می رساند. برای اون دو رشته ی دیگر باید تلاش بیشتری کنید تا وضعیت شغلی خوبی داشته باشید (حتی بهتر از پرستاری)
سوال شماره 6 : سلام لطفا متن پیام من رو منتشر نکنید.....................................................................................
جواب : شما بروید خمین را ثبت نام کنید و اگر اسم شما برای علوم تغذیه در آمد از خمین انصراف دهید و در آزاد ثبت نام کنید.
بنظرم در صورت کوشا بودن شما تغذیه شرایط بهتری را برای شما فراهم می کند.
سوال شماره 7 : سلام وقتتون بخیر باشه ، من رشته روانشناسی دانشگاه ازاد واحد اسلامشهر تهران و طراحی لباس واحد تهران جنوب قبول شدم، ممکنه من رو راهنمایی بکنید درباره آینده شغلی این دو رشته در ایران و مهاجرت...
جواب : اگر توانایی هنری بسیار بسیار خوبی دارید، طراحی لباس رشته ی خوبی برای شما خواهد بود. تاکید می کنم باید واقعاٌ کارهای هنری شما را وقتی دیگران می بینند به آن آفرین بگویند و بسیار از آن تعریف کنند. در این حالت طراحی لباس بهتر است. در غیر این صورت حتماٌ به رشته ی روان شناسی بروید.
سوال شماره 8 : سلام آقای موحدنژاد امیدوارم که حالتون خوب باشه.
الف- امکان اینکه از رشته مهندسی صنایع غذایی برای ارشد بریم تغذیه وجود داره ؟
ب- اینکه بین رشته مهندسی پزشکی و مهندسی صنایع غذایی شما کدوم و پیشنهاد میکنید و درآمدشون چطوره؟
پ- برای رشته گردشگری اگر بخوام از موسسه ها مدرک بگیرم یه جای اینکه اونو به عنوان رشته دانشگاهی انتخاب کنم باز هم میتونم آژانس هواپیمایی تاسیس کنم؟
جواب : الف – خیر امکان پذیر نیست.
ب- هر دو رشته های خبی هستند. اگر تجربی هستید شانس موفقیت شما در رشته ی مهندسی پزشکی کم می شود مگر این که در دروس ریاضی و فیزیک قوی باشید. در آمد هر دو رشته در صورت پیمودن مسیر صحیح خوب است.
پ- بله با گذراندن دوره های لازم بدون مدرک دانشگاهی هم می توانید آژانس هواپیمایی و مسافرتی تاسیس کنید. فقط فارغ التحصیلان این رشته در اولویت پذیرش هستند وگرنه مشکل دیگری وجود نخواهد داشت.


موحد نژاد